When Brad Pitt and Angelina Jolie sue a tabloid for publishing the story of their separation


Brad Pitt and Angelina Jolie once sue a tabloid for publishing the story of their split (Image credit: Getty)

Brad Pitt and Angelina Jolie are two names we hear often. They were once one of the most popular and beautiful couples in Hollywood. Their fans have invested in their relationship from the moment they got together to their breakup and even after that. It is obvious that the separation from the favorite Hollywood couple came as a shock to everyone.
However, there was a time when a British tabloid published a rumor about their split, prompting the couple to sue the publication.

Brad and Angelina met for a time on the set of Mr & Mrs Smith in 2004. Since then, the couples sparked a lot of rumors until it became official that they were dating and finally got married. In 2010, Pitt and Jolie sued the British tabloid ‘News of the World’ over a story that alleged the couple had separated. The tabloid story claimed that the couple who met on the sets of the film Mr & Mrs Smith visited a divorce attorney and agreed to split their $ 286 million fortune and custody of their six children.

Keith Schilling, the London attorney for Brad Pitt and Angelina Jolie made a statement in 2010 and said: “The News of the World has not complied with the reasonable demands of our clients to recant and apologize for these false and intrusive allegations that have now been made. It has been widely republished by the mainstream media. We have advised them to initiate a procedure, which they have already done. “

Brad Pitt and Angelina Jolie brought action against the tabloid with the help of Schillings in the London High Court. The action was taken against News Group Newspapers, which is the News International subsidiary that publishes News of the World. The couple’s attorney said the News of the World article was in violation of the Press Complaints Commission’s code of conduct. He added that the code establishes that a significant inaccuracy, a misleading statement or a distortion “once recognized must be corrected, promptly and with due importance and, where appropriate, publish an apology.”

Schillings added that publishing the story was a serious misuse of private information and he was not required to reveal whether the information was true or false. The firm said, “However, in this case, we can unequivocally confirm, and by following instructions, that the allegations published by the News of the World are false as well as intrusive.” The article published by the tabloid also stated that the children of Brad Pitt and Angelina Jolie would live with the actress and Pitt would have access rights and that the separation would take place imminently.

Must read: Lizzo reacts to rumors of being pregnant with Chris Evans’ baby: “We’re going to have a little (Captain) America”

Follow us: Facebook | Instagram | Twitter | Youtube




www.koimoi.com

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *